SP: Handen af van toeslag voor lage inkomens

20 januari 2011

SP: Handen af van toeslag voor lage inkomens

De Toeslag Onregelmatige Dienst (TOD) voor Roteb medewerkers in de laagste salarisklassen mag niet worden afgeschaft, vindt SP gemeenteraadslid Josine Strörmann.

Josine Strormann Deze week kreeg de SP-fractie verontrustende berichten te horen van Roteb medewerkers die hadden begrepen dat het college in het kader van het afschaffen van dienstspecifieke regelingen ook de Toeslag Onregelmatige Dienst wil afschaffen. "Het gaat om een vergoeding van 45 euro per maand, die bedoeld is voor mensen met een laag salaris. De toelage is voor deze mensen van groot belang, omdat het voor hun een groot bedrag is en het is feitelijk al jaren een onderdeel van hun inkomen" aldus Strörmann.

Op vragen van de SP heeft het college heeft bij monde van Wethouder Jantine Kriens inmiddels toegezegd om er in overleg met de vakbonden alles aan te doen om de laagste salarisklassen te ontzien en de toeslag voor Roteb medewerkers te behouden.