h

Josine Strörmann bij De Ombudsman (VARA) over de Kredietbank

29 januari 2011

Josine Strörmann bij De Ombudsman (VARA) over de Kredietbank

De dienstverlening van de Kredietbank Rotterdam aan mensen die zich aanmelden met schulden is beneden de maat. De klachten stromen binnen, daarom ging De Ombudsman van de VARA, Pieter Hilhorst, op onderzoek in Rotterdam. SP-raadslid Josine Strörmann zet zich al jaren in voor een verbetering van de dienstverlening van de kredietbank, daarom vroeg Pieter Hilhorst ook haar mening.

Strörmann: "Het is voor de kredietbank niet zo interessant waarom mensen schulden hebben gekregen. Het belangrijkste is dat deze mensen geholpen worden. Zeker omdat er vaak kinderen in het spel zijn bij huisuitzettingen en dat heeft invloed op hun ontwikkeling."

Meer kredietbankfilialen
De SP stelt verder voor om een proef te doen met mobiele posten van de kredietbank in de wijken, zodat de mensen dichter bij huis geholpen kunnen worden. Wanneer je schuldhulpverlening nodig hebt, dan kan je op dit moment terecht op maar één kantoor, dat aan de Schiekade. Voor wie weinig geld heeft, is de reis naar dit loket vaak te duur.

U bent hier