SP Charlois: behoud plantentuin

10 november 2010

SP Charlois: behoud plantentuin

Rotterdam Charlois herbergt veel schatten. Eén van die pareltjes is de door bezuinigingen bedreigde Cultuurhistorische tuin. Dat de bezuinigingswoede Charlois niet ongemerkt voorbij gaat bleek uit het emotionele pleidooi dat SP-lid Jacqueline de Palm bij een eerdere raadstafel hield voor behoud van dit unieke stukje cultuurhistorische natuur.

Tijdens de afgelopen raadsvergadering diende SP Fractievoorzitter Leo Smits een motie in waarin aan het DB werd gevraagd om de plantentuin niet op te heffen . Met succes want de motie werd unaniem door de raad ondersteund met de opdracht om te kijken naar een andere beheersvorm. Ook drong de SP aan op meer promotie door de deelgemeente van de in 1979 gestichte tuin, waardoor de typische regionale natuur uit heden en verleden veel meer bezoekers kan trekken.

SP Charlois is vooralsnog voorzichtig tevreden met dit voorlopige succes eb zal zich blijven inzetten voor de vele prachtige plekken die de deelgemeente rijk is.

Heemtuin Charlois

Cultuur Historische plantentuin - Heemtuin