Rotterdam schreeuwt om cultuur!

20 november 2010

Rotterdam schreeuwt om cultuur!

Honderden kunst en cultuur liefhebbers schreeuwden zaterdagmiddag voor het behoud van de kunst en cultuur. Eerst de 'stille schreeuw en vervolgens vol overgave met geluid. Een van de sprekers zei: "Kunst en cultuur wordt vaak een hobby van de elite omschreven, maar het kabinet Rutte zorgt er met de BTW-verhoging juist voor dat het een elitaire hobby gaat worden. Want het zal onbetaalbaar worden voor de gewone Rotterdammer." Acteur Jack Wouters: "Als deze bezuinigingen doorgaan dan hebben we binnenkort alleen nog maar 'Albert Verlinde-cultuur' dus laten we allemaal schreeuwen naar Den Haag.

De SP was ook aanwezig en sluit zich aan bij de woorden van de sprekers. Naast het schreeuwen haalden de jongeren van ROOD handtekeningen op voor een nieuw middelgroot poppodium in Rotterdam, ter vervanging van Watt. Van jong tot oud tekende men voor het poppodium.

Jessica Verdel schreeuwt Kees van den Tol schreeuwt Handtekening voor Watt Querien Velter schreeuwt Stil protest Teken voor Watt Tekenen voor Watt Podium Van jong tot oud tekent Theo Huijgens tekent