De Hardwerkende Rotterdammer - het debat

18 november 2010

De Hardwerkende Rotterdammer - het debat

Wie is nu die steeds aangehaalde hardwerkende Rotterdammer? Is het niet dat veel hardwerkende Rotterdammers vaak werkende armen zijn? De 'working poor'. Dit thema staat centraal tijdens het debat dat woensdag 15 december in Arminius plaats vindt. De SP gaat hierover in debat met Leefbaar Rotterdam.

Werk moet aantrekkelijk zijn en lonen vinden beiden partijen. SP-fractievoorzitter Leo de Kleijn vindt dat de lonen omhoog moeten in plaats van de uitkeringen omlaag, en vraagt zich af of er wel genoeg banen zijn om alle mensen uit de bijstand te helpen. Leefbaar Rotterdam-raadslid Ronald Buijt denkt dat het verlagen van de uitkering werken aantrekkelijker maakt. Ook wil hij een lastenverlichting voor werkenden doorvoeren. Kunnen SP en Leefbaar het na dit debat eens worden over concrete maatregelen die de situatie van zowel werkenden als werklozen verbetert?

Schrijver Will Tinnemans zal op verzoek van de SP geïnterviewd worden over zijn boek 'Onzeker bestaan: leven aan de rafelrand van de arbeidsmarkt'. Namens Leefbaar Rotterdam zal politicoloog en libertariër Marcel Roele zijn kritische mening delen met de sprekers en het publiek.

Tenslotte zullen de raadsleden, de sprekers en het publiek met elkaar in gesprek gaan. De gespreksleiding is in handen van Ron van de Rhee, journalist van TV Rijnmond.

Iedereen is 15 december welkom. Het debat begint om 20uur. Vanaf 19.30 is iedereen welkom in de Arminiuskerk. Armnius is gelegen aan Museumpark 3. De toegang is gratis.

Debat Hardwerkende Rotterdammer

Het debat De Hardwerkende Rotterdammer is een initiatief van de SP-fractie Rotterdam, Leefbaar Rotterdam en Arminius.