Manifestatie stop de kaalslag in Rotterdam succes

25 oktober 2010

Manifestatie stop de kaalslag in Rotterdam succes

Honderden kunstenaars, muzikanten en cultuurliefhebbers trotseerden maandagmiddag de kou en lieten hun geluid horen tegen de voorgenomen bezuinigingen op de culturele sector in Rotterdam. Op herkenbare wijze lieten artiesten hun kunstzinnige geluid optimaal horen op de trappen van het Stadhuis. Niet door te praten, maar door te doen waar zij goed in zijn: entertainen en ontroeren.

Drukte

Cultuur-programmeur Harry Hamelink: "In Rotterdam wordt er veel samengewerkt tussen culturele organisaties, dat is een voorbeeld voor hoe het zou moeten. Dit moet beloont worden en niet worden afgestraft, zoals nu gebeurt." DJ Okkie voegde daar aan toe: "Wij zijn de culturele sector, maar staan we over vijf jaar hier nog?'' Organisatrice Querien Velter van ROOD, jong in de SP: "Fantastisch dat jullie allemaal jullie geluid lieten horen! Helaas zal dit niet de laatste keer zijn dat we voor de kunst- en cultuur sector moeten opkomen. Wij blijven strijden, samen met jullie. Tot de volgende keer!"

Querien Velter
Querien Velter spreekt de massa toe

Achtereenvolgens traden Convoi Exceptional, Dirk & Tim, Revolutie.TV, Jeremiah, Michael Prins, Tessa Nikopoulos, Butterfly Trio, Joan Franka (Voice of Holland), DJ Meatyard, Rodger en Jana Beranová (stadsdichteres) op, we willen hun allemaal bedanken voor hun belangeloze inzet. En natuurlijk Menno Smit voor het aan elkaar praten van de hele manifestatie!

Convoi Exceptional

Demonstrant

Jana Beranová

SP-cultuurwoordvoerder Josine Strormann: "Dit college lijkt meer om sport te geven dan om cultuur. Terwijl het EN EN zou moeten zijn