SP'ers in Charlois op dreef

23 februari 2010

SP'ers in Charlois op dreef

In Charlois doet de SP mee met de deelraadsverkiezingen. Afgelopen week waren de actieve leden uit Charlois flink op dreef, op weg naar een goede uitslag – in de gemeenteraad én in de deelraad.

Leo SmitsHet debat van afgelopen woensdag in het Bibliotheektheater was de vuurdoop voor Charloise SP-lijsttrekker Leo Smits. Op zijn karakteristieke rustige maar besliste toon verwees hij bezuinigingen op het buurtwerk naar de prullenbak. Een verademing tussen de deelgemeentelijke lijsttrekkers van de andere partijen, die over elkaar buitelden met statements. Ook de aanwezigen konden het waarderen, want bij de telling na afloop van het debat bleek de SP de derde partij.

Zaterdag werd er gebuurt in de Tarwewijk. Veel mensen waren niet thuis maar wél op straat. Dat leverde boeiende gesprekken op. Zo hadden veel mensen nog nooit van een deelgemeente gehoord, had een ander gedeelte alle vertrouwen in de politiek verloren en was er een algemene vreugde over het sneuvelen van het kabinet. Veel mensen reageerden positief op de SP-voorstellen om buiten de politiek om dingen door buurtbewoners zelf te laten regelen. Bewoners hebben zat ideeën voor de buurt maar stranden te vaak op ambtelijke regeltjes. SP-Charlois wil de komende jaren meer zeggenschap van de bewoners van Charlois.