'Maak de SP groot en Rotterdam warm en sociaal'

13 januari 2010

'Maak de SP groot en Rotterdam warm en sociaal'

'Maak de SP groot en Rotterdam warm en sociaal.' Dat waren de woorden waarmee SP-lijsttrekker Leo de Kleijn zijn toespraak op het nieuwjaarsfeest van de SP-fractie afgelopen zondag in Dizzy beëindigde. Met het optimistische verhaal, met daarin veel ruimte voor de plannen die de SP voor de stad heeft en de behaalde successen afgelopen jaar, maakte De Kleijn de gasten warm voor een zinderend 2010.

SP-lijsttrekker Leo de Kleijn

SP-raadslid De Kleijn benadrukte dat het de SP er alles aan gelegen is om de Rotterdammers met zo min mogelijk kleerscheuren door de crisis te loodsen. Voorkomen moet worden dat mensen met de laagste inkomens helemaal door het ijs zakken. De Kleijn: "Laat de rijken de crisis betalen, zij hebben hem ook veroorzaakt. Rotterdammers moeten duidelijk maken aan Wouter Bos dat bezuinigingen op de stad niet gepikt worden. Rotterdam wil vooruit, niet achteruit."

Of de SP de stad gaat besturen bepaalt de kiezer op 3 maart. De Kleijn mikt op 9 zetels: "De keuze is duidelijk. Kiezen we voor het kille, harde rechtse beleid van de VVD en Leefbaar Rotterdam, voor de grijze middenkoers en de gemiste kansen van de PvdA en de zittende coalitie of kiezen voor de warme en sociale nieuwe koers voor Rotterdam van de SP?"

Hieronder een foto-impressie van het nieuwjaarsfeest van de SP-fractie.
Foto's: Diederik Olders

ontvangstcomite

Ontvangstcomité met vlnr: Kevin Levie, Leo de Kleijn en Josine Strörmann. De laatste houdt in de gaten of er al nieuwe gasten aankomen

Leo deelt champagne uit

Champagne uit handen van van lijsttrekker Leo de Kleijn

Theo Coskun

SP-fractievoorzitter Theo Coskun heet iedereen welkom.

Quiz

Quizzen om het nieuwe boek van Sander de Kramer 'Botsauto door Rotterdam'

Said Afalah

Said Afalah leest de quizvraag voor