Duimdrop Branco van Dantzigplein weer open

18 januari 2010

Duimdrop Branco van Dantzigplein weer open

Als een dief in de nacht sloot deelgemeente Delfshaven van de zomer de Duimdrop speelgoeduitleen aan het Branco van Dantzigplein. Delfshavenaar en SP'er Henk Freeling vroeg – en kreeg – Delfshavense Duiten en zo kan Duimdrop in ieder geval nog een jaar vooruit.

Branco van Dantzigplein bezoek 2008

Henk Freeling is blij met de 15.000 euro die hij van de gemeente Delfshaven voor het project heeft toegekend gekregen. “Er wordt zo veel gebruik gemaakt van de Duimdrop-container door de kinderen hier in de buurt, dat 'ie terug moest komen.” Het geld was niet voldoende voor de openstelling van de Duimdrop, maar wel een goede aanzet voor actie en samenwerking van bewonersorganisatie Middelland, het opbouwwerk in de wijk en het Buurt en Speeltuin. Over hoe de container in het weekend opengehouden moet worden, loopt nog discussie. “Maar,” zegt Freeling, “ik ben er optimistisch over. Door de aandacht in de raad en de handtekeningenactie die meteen na de sluiting is opgestart én de actieve samenwerking tussen alle partijen is iedereen er wel van overtuigd geraakt dat Duimdrop moet blijven.”

SP-fractievoorzitter Theo Coskun was het die de sluiting van de Duimdrop-container onder de aandacht bracht van de gemeenteraad. Ook hij is blij met het resultaat: “Het is goed dat SP'ers binnen én buiten de raad er samen met mensen en organisaties de schouders onder zetten om goede voorzieningen in de stad te behouden.”

Middelland duimt voor Duimdrop