ROOD-avond met mr. Carrie over mosquito

8 september 2009

ROOD-avond met mr. Carrie over mosquito

Columniste en mr. Carrie zal donderdag 10 september een inleiding geven op een discussie over de mosquito's die er in Rotterdam hangen. De mosquito is een van de onderwerpen die wordt besproken tijdens een kennismakingsavond van ROOD, jong in de SP, voor leden en geïnteresseerden. Carrie heeft onlangs haar studie rechten afgerond met een scriptie over dit onderwerp. Ook SP-Tweede Kamerlid Manja Smits is te gast: de leiding van de avond is in haar handen.

CarrieMosquito's zijn apparaatjes met een zo'n hoge zoemtoon dat jongeren tot een jaar of 25 erdoor worden weggejaagd. ROOD voert al enige tijd actie tegen deze apparaten, omdat ze échte jongerenoverlast niet oplossen. Carrie gaat met haar scriptie, getiteld 'De mosquito, hoe kom je ervan af?' in op de wettelijke grondslagen voor het gebruik van de mosquito, de legaliteit en op de vraag of de apparaten in strijd zijn met de grondrechten. Na de inleiding op dit onderwerp is er ruimte voor discussie en het stellen van vragen.

De bijeenkomst vindt plaats op donderdag 10 september in het landelijk kantoor van de SP aan de Vijverhofstraat 65 en start om 19.30 uur. De toegang is gratis.