Ledenvergadering: tijd voor een nieuwe koers!

27 september 2009

Ledenvergadering: tijd voor een nieuwe koers!

Het is tijd voor een nieuwe koers voor Rotterdam, Nederland en de wereld. Dat was de belangrijkste boodschap op de ledenvergadering van de SP Rotterdam van 23 september.

Landelijk biedt het kabinet geen enkel perspectief op een alternatief: in plaats van het aanpakken van de bankiers worden de bejaarden getroffen met de verhoging van de AOW-leeftijd; niet de veroorzakers van de crisis maar de slachtoffers betalen de rekening; op zorg, onderwijs en veiligheid wordt bezuinigd. Ook in Rotterdam zal de economische crisis grote gevolgen hebben. En ook in Rotterdam geldt: het stadsbestuur moet geen projectontwikkelaars en havenbaronnen spekken, maar gewone Rotterdammers weer centraal stellen.

Fractievoorzitter Theo Coşkun en organisatiesecretaris Kevin Levie presenteerden op de ledenvergadering het concept-verkiezingsprogramma van de SP voor de raadsverkiezingen van 3 maart 2010: 'Een nieuwe koers voor Rotterdam'. De komende weken gaat de SP daarover in gesprek met leden en andere Rotterdammers, om onze alternatieven verder aan te scherpen. Iedere Rotterdammer kan via internet het verkiezingsprogramma lezen erop reageren.

De ledenvergadering koos verder een nieuw afdelingsbestuur. Het overgrote deel van de huidige bestuursleden gaat door tot na de gemeenteraadsverkiezingen. Afscheid werd genomen van Dennis de Jong, Tugba Karabulut, en Osman Zemouri; nieuw gekozen zijn Jessica van Ruitenburg, Vincent Vergeer en Christine de Vos. De gehele samenstelling van het nieuwe bestuur is hier te vinden.

Verder werd vooral stilgestaan bij acties en activiteiten de komende tijd. De SP Rotterdam is met veel zaken bezig - van enquêteren bij de sociale dienst, tot huis-aan-huis 'buurten'. De komende weken zullen vooral in het teken staan van acties tegen plannen om de kosten van de crisis af te wentelen op gewone mensen: bijvoorbeeld tegen de verhoging van de AOW-leeftijd van 65 naar 67 jaar. Rotterdamse SP'ers hebben al duizenden handtekeningen opgehaald voor 65 blijft 65, en zullen daarmee doorgaan en de komende vakbondsacties tegen de AOW-verhoging ondersteunen.

Schrijf mee aan het programma van de SP
Het nieuwe afdelingsbestuur