AOW naar 67? Echt niet!

7 september 2009

AOW naar 67? Echt niet!

De plannen van het kabinet om de AOW-leeftijd te verhogen van 65 naar 67 jaar komen steeds dichterbij. In heel het land, en ook in Rotterdam, gaat de SP de strijd aan – tijdens de hete herfst van 2009! Gisteren was de partij te vinden bij de Wereldhavendagen.

Onder toeziend oog van SP-Tweede Kamerlid Paul Ulenbelt zetten twee dames hun handtekening

Al in juli liepen Rotterdamse SP’ers door de stad om handtekeningen op te halen voor de petitie ‘65 blijft 65’. Op 6 september liet de Rotterdamse SP van zich horen tijden de wereldhavendagen. De grote SP-bus werd opgetrommeld, net als SP-Tweede Kamerleden Paul Ulenbelt en Fons Luijben en SP-fractievoorzitter in het Europees Parlement Dennis de Jong. Schouder aan schouder met de vakbondsleden van de FNV verzamelden de SP’ers 1491 handtekeningen voor de petitie en praatten zij met mensen op straat. Zoals altijd reageerden veel mensen enthousiast op de actie. Ze zijn terecht boos over het asociale plan van PvdA, CDA en ChristenUnie.

De hete herfst begint pas net. Verplicht doorwerken na je 65ste is het zwaarst voor mensen met lagere inkomens. Zo wordt de crisis – veroorzaakt door politici met teveel vertrouwen in de markt en door de graaiende top – betaald door onze ouderen. In de Tweede Kamer, in de media en op straat gaat de SP laten zien dat wij de enige partij zijn die opkomt voor het recht om van je oude dag te genieten.

Op www.65blijft65.nl vind je de petitie om te tekenen. Daarnaast staan er interviews en achtergrondartikeltjes op, waarin duidelijk wordt waarom het verhogen van de AOW-leeftijd onwenselijk, onnodig en onzinnig is.
Op rotterdam.sp.nl/agenda vind je wat er allemaal in Rotterdam gedaan wordt met ‘65 blijft 65’.

www.65blijft65.nl