SP start campagne '65 blijft 65' in Rotterdam

12 juli 2009

SP start campagne '65 blijft 65' in Rotterdam

Rotterdamse SP-ers zullen deze zomer weer regelmatig te zien zijn bij koffiehuizen, winkeltjes, op de pleinen in deze stad. Vooral in de (oude) buurten zullen ze te vinden zijn om te luisteren naar de bewoners en hun verhalen.
De tochten zullen dit keer vooral in het teken van de crisis en de '65 blijft 65'-actie staan. De regering wil de AOW-leeftijd verhogen van 65 naar 67 jaar. De SP wil niet dat de gevolgen van de crisis worden afgewenteld op de ouderen. De leeftijd waarop je recht hebt op AOW moet 65 blijven. 65 blijft 65!

Vandaag ging de toer van start op Zuid. Van C1000 bij Rijnhaven via winkels en koffiehuizen naar de Beijerlandselaan en Groene Hilledijk. Binnen enkele uren waren ruim duizend flyers op en honderden handtekeningen verzameld. Mensen reageerden verontwaardigd. Mensen achter computers beslissen dat mensen met zware banen nog wel twee jaar kunnen doorwerken. Veel van onze mensen halen de 65 al niet eens. De AOW-leeftijd moet eerder naar beneden. Flyers en soms ook handtekeningenlijsten werden achtergelaten bij vele winkeltjes.

Lot Van Baaren: "We hebben dit vaker gedaan en er altijd veel positieve reacties op gehad, zelf hebben we er ook altijd een hoop plezier in.
We gaan hier deze zomer mee door en aan het einde van de zomer staan we ook weer op alle markten. We hebben de komende maanden om samen met de vakbeweging een vuist te maken tegen deze asociale plannen van deze CDA-PvdA-CU-regering."

Wil je een keertje mee? geef je op bij Lot van Baaren (0653759950) of Ineke Palm (065111073) of rotterdam@sp.nl. We houden je dan op de hoogte van onze volgende tochten.

Lees meer over de actie en teken de petitie op 65blijft65.nl