Ledenvergadering 25 januari: kom ook!

13 januari 2009

Ledenvergadering 25 januari: kom ook!

Op 4 juni zijn er verkiezingen voor het Europees Parlement. Dat wordt een historische dag voor Europa. Nederland kan die verkiezingen gebruiken als het referendum over de opvolger van de Europese Grondwet, dat er niet gekomen is. Met een stem op de SP kunnen de Nederlanders op 4 juni met ons zeggen: nee tegen een Europese Unie die zweert bij 'meer markt en minder overheid'. En ja tegen een Europa dat de belangen van werknemers en burgers zwaarder laat wegen dan die van aandeelhouders en beleggers.

Alle leden van de SP hebben het recht mee te beslissen over het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst voor de Europese verkiezingen. Leden van de SP afdeling Rotterdam kunnen dat doen op een ledenvergadering op 25 januari. Het concept-verkiezingsprogramma kun je hier vinden. De concept-kandidatenlijst is eveneens op SPnet te vinden.

Die ledenvergadering gaat ook over ons standpunt over deelname aan de deelraadsverkiezingen. De SP is tegenstander van het huidige bestel van deelgemeentes, deelraden en dagelijks besturen. Vaak is de bijdrage die deelname aan deelraadsverkiezingen kan leveren aan ons politieke werk in de stad beperkt. Het bestuur wil deelname aan de deelraadsverkiezingen niet stimuleren, maar ook niet principieel uitsluiten. Leden die menen dat deelname in hun deelgemeente een goede manier is om verandering te bewerkstelligen zullen dat zelf aannemelijk moeten maken, en aan strenge organisatorische eisen moeten voldoen. Het voorstel van het bestuur is op te vragen via klevie@sp.nl.

Tot slot besteden we op de ledenvergadering aandacht aan de acties en activiteiten van de afdeling de komende tijd. Het komende jaar wordt een druk jaar, met twee verkiezingscampagnes – voor de Europese verkiezingen in juni 2009 en voor de raadsverkiezingen in maart 2010. We bespreken kort hoe we ons gaan voorbereiden op die verkiezingen.

Het wordt een belangrijke ledenvergadering: kom ook! Op zondag 25 januari om 14.00 (zaal open 13.30) tot ongeveer 17.00. De vergadering wordt gehouden in het landelijk partijkantoor van de SP aan de Vijverhofstraat 65 in Rotterdam.