SP organiseert kennismakingsbijeenkomst voor Surinaamse Nederlanders

1 december 2008

SP organiseert kennismakingsbijeenkomst voor Surinaamse Nederlanders

Op zondag 7 december organiseert SP-Tweede Kamerlid Harry van Bommel, in samenwerking met de SP-afdeling in Rotterdam, een kennismakingsbijeenkomst speciaal gericht op de grote Surinaams-Nederlandse gemeenschap in deze stad. Van Bommel is Surinamewoordvoerder voor de SP en bezocht eerder dit jaar het land waar hij een warme band mee onderhoudt.

Keti_Koti_viering

Tijdens de bijeenkomst zal Van Bommel met Rotterdamse en Capelse SP’ers en mensen uit de zaal spreken over onderwerpen die iedereen aangaan, zoals armoedebestrijding, openbaar vervoer en sociale huisvesting. Daarnaast is er ruimte om te praten over problemen waar vooral de Surinaams-Nederlandse gemeenschap tegenaan loopt. Bijvoorbeeld de veel te dure vliegtickets, de mensonterende 100%-controle op Schiphol en het AOW-gat.
Te genieten valt er ook van een hapje en een drankje en er is muziek van gospelkoor Excelsis en muziekformatie Masty.

De bijeenkomst wordt gehouden in de Hooiberg aan de Galvanistraat 150 in Rotterdam (vlakbij metrostation Marconiplein) en begint om 16.00 uur. (Inloop vanaf 15.00 uur.) De toegang is gratis en iedereen is welkom.

Verslag van de kennismaking in Den Haag