SP wil met spoed debat over ss Rotterdam

31 oktober 2008

SP wil met spoed debat over ss Rotterdam

Door de gestegen kosten van de aankoop en de verbouwing van de ss Rotterdam is eigenaar Woonbron in de problemen gekomen. Omdat het schip, dat een grote rol speelt in het Pact op Zuid en de besteding van de WWI-gelden op Katendrecht, failliet dreigt te gaan, wil de SP hierover met spoed verantwoording van het college en wethouder Schrijer.

De kosten voor de aankoop en de verbouwing van de ss Rotterdam zijn gestegen van 20 naar bijna 200 miljoen euro. Eigenaar Woonbron is hierdoor in grote moeilijkheden gekomen.

SS Rotterdam

Ook de gemeente Rotterdam heeft grote belangen in de aankoop en exploitatie van het schip.
De ss Rotterdam speelt een belangrijke rol in het Pact op Zuid, de besteding van de WWI-gelden (de zogenaamde ‘Vogelaar-gelden’) op Katendrecht, de Afrikaanderwijk en de rest van de deelgemeente Feijenoord.

Nu de ss Rotterdam failliet dreigt te gaan wil de SP met spoed een interpellatiedebat in de gemeenteraad over het beleid en de rol van het college en met name van wethouder Schrijer op dit terrein.

Vogelaar heeft de Kamer onjuist geïnformeerd over de ss Rotterdam (www.sp.nl, 30-10-2008)
Wie betaalt voor de SS Rotterdam? (weblog SP-raadslid Leo de Kleijn)
SP-Kamerlid Paulus Jansen wil openheid over de ss Rotterdam (www.sp.nl, 30-10-2008)