Rotterdam voor Gaza in Lantaren/Venster

11 september 2008

Rotterdam voor Gaza in Lantaren/Venster

De SP-fractie organiseert in samenwerking met GroenLinks, het PvdA-initiatief ‘Doorbreek de Stilte’ en het Palestina Komitee Rotterdam op dinsdag 23 september een avond over 'Rotterdam voor Gaza' in Lantaren/Venster (Gouvernestraat 133, Rotterdam).

Het programma begint om 20.00 met een paneldiscussie. Aan het debat nemen deel:

• Mohamed Abuleil (Voorzitter Stichting Palestijnse Islamieten Nederland, SPIN)
  • Ibrahim Al-Baz (namens Palestina Komitee Rotterdam)
  • Theo Cornelissen (fractievoorzitter SP Rotterdam)
  • Bert Cremers (Doorbreek de Stilte)
  • Alfred Feberwee (Een Ander Joods Geluid)
  • Anja Meulenbelt (lid Eerste Kamer voor de SP)

Imad el Kaka (Palestijns-Nederlandse journalist) leidt de discussie tussen de panel-leden. Na de paneldiscussie wordt de korte filmdocumentaire ‘My Land’ vertoond. Rond 22.00 is het officiële programma voorbij, waarna er ruimte is om met elkaar door te praten.

We nodigen iedereen uit te komen naar deze bijzondere avond, waarmee we de laatste fase inluiden van de actie om Rotterdam zusterstad te maken van Gaza, en de uitnodiging voor de avond zo breed mogelijk onder familie, vrienden en collega's te verspreiden. De toegang is uiteraard gratis.

Gaza aan zee

De Gazastrook in Palestina telt ruim 1,3 miljoen inwoners - ongeveer evenveel als de regio Rijnmond. Gaza heeft een vergelijkbaar oppervlak. Gaza verkeert echter in een onvergelijkbare positie. De gevolgen van een jarenlange oorlogssituatie zijn overal zichtbaar. Daarom willen wij dat Gaza zusterstad wordt van Rotterdam. Zodat de gemeente Rotterdam én de Rotterdammers zelf de mensen in Gaza kunnen helpen.

In de afgelopen maanden zijn al veel handtekeningen opgehaald van mensen die het met ons eens zijn. Op 13 november wordt een petitie bij de gemeente ingediend samen met alle verzamelde handtekeningen. We hopen natuurlijk dat het gemeentebestuur dit initiatief dan overneemt, werk gaat maken van hulp aan de mensen in Gaza en daarmee laat zien dat Rotterdam nog steeds een stad is van internationale solidariteit!

Je kunt het initiatief ondersteunen door zelf je handtekeningen te plaatsen via deze website en anderen oproepen dat ook te doen.
Je kunt ook een papieren handtekeningenlijst downloaden - lever die handtekeningen dan wel uiterlijk 6 november bij de SP in, zodat we ze bij de petitie kunnen voegen.

Aanmelding (niet verplicht) of meer informatie:
sp@stadhuis.rotterdam.nl of 010-417 33 59.

Ondersteun de actie via deze website
Download een papieren handtekeningenlijst (PDF)