SP-jongeren laten proefballonnetjes over onderwijs op

17 augustus 2008

SP-jongeren laten proefballonnetjes over onderwijs op

Het kleurt ROOD van de proefballonnetjes boven het terrein van de Erasmus Universiteit, aanstaande woensdag tijdens de introductieweek voor nieuwe Rotterdamse studenten. Dit keer geen proefballonnetjes van minister Plasterk over het hoger onderwijs maar van ROOD, jong in de SP. Studenten kunnen hun ideeën over hoe het anders en beter kan in het hoger onderwijs aan een proefballonnetje hangen. De jonge SP-Kamerleden Renske Leijten en Manja Smits zijn aanwezig om de ballonnetjes op te laten.

Laat je eigen proefballon op!

Minister Plasterk lanceerde afgelopen jaar steeds weer nieuwe ideeën rond het hoger onderwijs: van het afschaffen van de studiefinanciering tot het invoeren van collegegelddifferentiatie. ROOD, jong in de SP, vindt deze proefballonnen maar niets en denkt dat studenten veel beter weten wat er anders en beter moet in het hoger onderwijs. Daarom kunnen nieuwe studenten bij de stand van ROOD hun eigen 'proefballon' oplaten. Het beste idee wordt beloond met een prijs. ROOD is woensdag 20 augustus van 14 tot 17 uur te vinden op de informatiemarkt van de Eurekaweek op campus Woudestein.

Laat online je eigen proefballon op: kijk op rood.sp.nl