Taart voor bewoners Singelblokken

10 juli 2008

Taart voor bewoners Singelblokken

Donderdagavond lichtte woningcorporatie WBR de bewoners van de Singelblokken officieel in over het nieuws dat eerder deze week al was uitgelekt: het plan om de huurders van Singelblok 1 in het Nieuwe Westen gedwongen te laten verhuizen om hun woningen samen te voegen is van tafel.

Bewoners van de blokken in het Nieuwe Westen kregen van de SP een grote taart om hen te feliciteren. Ook de PvdA was langs de bakker geweest, dus moesten de aanwezigen oppassen voor extra pondjes.

WBR-bestuurder Dominique Strörmann bood de bewoners haar verontschuldigingen aan voor de onprettige manier waarop ze het afgelopen jaar zijn behandeld. De corporatie gaat nu luisteren naar de bewoners, om te horen wat zij willen met de wijk en welke klachten er zijn over onder andere onderhoud. Bij de tijdelijke verhuur van leegstaande woningen krijgen jongeren uit de wijk voorrang. Nieuwe plannen worden in overleg met de bewoners opgesteld.

De SP is erg blij dat de plannen voor de Singelblokken van tafel zijn. De actiegroep Samen1Blok heeft sinds oktober vorig jaar veel actie gevoerd om dat te bereiken, en de SP heeft de acties gesteund en de kwestie verschillende keren in de gemeenteraad aangekaart. De SP zal de plannen voor de Essenburgbuurt kritisch blijven volgen, en hoopt dat het WBR van haar ervaringen in deze buurt leert voor de aanpak van andere wijken in Rotterdam.

Actie helpt: plannen Singelblok van tafel (08-07-2008)