Houd OV voor ouderen gratis

1 november 2007

Houd OV voor ouderen gratis

De SP Rotterdam wil dat het openbaar vervoer in de stad voor ouderen gratis blijft. SP-raadslid Leo de Kleijn: ‘Ik zal volgende week voorstellen om in de begroting 2008 vijf miljoen euro te reserveren zodat de proef met gratis OV voor ouderen kan worden voortgezet. Tot mijn tevredenheid lijkt een meerderheid van de raad, inclusief PvdA en Leefbaar Rotterdam, een voorstel voor gratis OV te zullen steunen.’

SP-raadslid Leo de Kleijn De Kleijn is van mening dat gratis OV goed is voor de ouderen en voor de stad. Het haalt oudere mensen uit een isolement: ze gaan vaker op bezoek bij vrienden en familie. De bussen en trams zitten ook weer veel vaker vol.

Wat de SP betreft wordt het openbaar vervoer ook voor andere groepen gratis. De Kleijn: ‘Wij hebben een aantal voorstellen voor het openbaar vervoer in de stad. Wat ons betreft gaan we in stappen op weg naar gratis openbaar vervoer voor alle Rotterdammers. Dit zien we als goede eerste stap.’