Vurig protest op Kruisplein: Troepen terug uit Afghanistan

23 oktober 2007

Vurig protest op Kruisplein: Troepen terug uit Afghanistan

Op 12 plaatsen in het land en in Noordwijk, waar de ministers van Defensie van 26 NAVO-landen samenkomen - laat het Comité Troepen Terug uit Afghanistan van zich horen. In Rotterdam is er op 25 oktober van 19.00 tot 20.00 een vurige protestmanifestatie, met fakkels, op het Kruisplein tegen de mogelijke verlenging van de Uruzgan-missie. We roepen iedereen op hierbij te zijn: een krachtig geluid is nodig!

Vurig protest tegen vuile oorlog in Afghanistan

Op 24 en 25 oktober zullen de ministers van Defensie van 26 NAVO-landen bijeenkomen in Noordwijk. Daar zullen zij ongetwijfeld ook over Afghanistan spreken en verdere druk op Nederland uitoefenen om de missie in Uruzgan te verlengen. Uit onderzoek blijkt dat een grote meerderheid van de Nederlanders tegen deze missie is, maar de regering lijkt al maanden geleden de beslissing genomen te hebben voor voortzetting van een beperkte missie.

Schrijfster en SP-senator Anja Meulenbelt zal zich samen met Afghaanse vluchtelingen, enkele Dichters Voor Vrede zoals Manuel Kneepkens, tevens gewezen voorman van de stadspartij, plus afgevaardigden van de SP, Groenlinks en IS uitspreken tegen de verlenging van de Nederlandse missie in Uruzgan. Het geheel wordt omlijst met muziek.

Het Comité Troepen Terug uit Afghanistan is een landelijk initiatief van SP, Groenlinks en vredesorganisaties. Zie ook de gezamenlijke krant Troepen terug uit Afghanistan