SP krijgt haar zin: herindicaties thuiszorg teruggedraaid

18 oktober 2007

SP krijgt haar zin: herindicaties thuiszorg teruggedraaid

Wethouder Jantine Kriens kondigde tot tevredenheid van de SP-fractie vandaag aan dat alle herindicaties in de thuiszorg worden teruggedraaid. SP-raadslid Josine Strörmann: ‘Dat betekent dat mensen voorlopig gewoon recht houden op de uren aan thuiszorg die ze al hebben. Als SP zijn we daar blij mee want we maakten ons grote zorgen over herindicaties.’

SP-raadslid Josine Strörmann‘Alles wees erop dat er iets goed mis ging met de herindicaties. Wij kregen als SP in ieder geval heel veel klachten van mensen die minder uren kregen toebedeeld. Voor mensen die afhankelijk zijn van die paar uur thuiszorg per week, is het natuurlijk schrikken als je opeens opnieuw beoordeeld wordt en daarna recht blijkt te hebben op minder thuiszorg.’ De SP- fractie trok daarom op het stadhuis steeds aan de bel en liet met concrete voorbeelden zien dat het echt helemaal verkeerd ging met de herindicaties.’

Strörmann: ‘Gelukkig doet wethouder Kriens nu wat verstandig is. Ze heeft toegezegd de herindicaties voor 2008 terug te draaien. Hoe het nu verder gaat is natuurlijk de vraag. Ik wil weten: hoe komt het dat die herindicaties voor 2008 zoveel lager uitvielen? En wat gaat de wethouder doen om te voorkomen dat het volgend jaar weer zo gaat?