Politiek café Ivóór start met ‘storm in de SP’

28 augustus 2007

Politiek café Ivóór start met ‘storm in de SP’

Vanaf 9 september begint politiek café Ivóór weer. Iedere twee maanden een bruisend politiek café met interessante gasten in het hart van Rotterdam, op zondagmiddag in jazzcafé Dizzy. De eerste aflevering gaat over de storm in de SP deze zomer: is de SP ondemocratisch of is het een storm in een glas water? Landelijk algemeen secretaris Hans van Heijningen gaat erover in discussie.

Verder in het seizoen zijn onder andere Sander de Kramer, burgemeester Ivo Opstelten, wethouder Dominic Schrijer en SP-Kamerleden Harry van Bommel en Remi Poppe te gast.

Iedere aflevering wordt opgeluisterd met een column van een bekende Rotterdammer en met muziek: de eerste keer is het de beurt aan Jan Oudenaarden en is er muziek van Caroline van der Stokker.

Ivóór is een initiatief van de SP Rotterdam en vindt plaats van 14 tot 16 uur in Dizzy, ’s-Gravendijkwal 127. Hieronder vind je het voorlopig programma voor dit seizoen. Zorg dat je erbij bent!

Logo Ivoor

zondag 9 september
Storm in de SP?

Is de SP ondemocratisch of is het een storm in een glas water? Met:

• Hans van Heijningen, algemeen secretaris SP
  • Leo de Kleijn, gemeenteraadslid SP Rotterdam

zondag 11 november
Wereld Delen

Wie ontwikkelt ontwikkelingslanden, en kunnen we welvaart delen? Met:

• Harry van Bommel, Tweede-Kamerlid SP
  • Sander de Kramer, journalist en oprichter van ontwikkelingsorganisatie Sunday Foundation

zondag 13 januari
Mani Fiesta 2008!

Nieuwjaarsreceptie, let op! vanaf 15.00. Met een optreden van Mala Vita: Balkan-melodieën en Latijns-Amerikaanse ritmes, de ’zigeuners’ van de 21e eeuw. Gratis champagne!

zondag 9 maart
Pracht- of praalwijken?

Weet minister Vogelaar wat er speelt in de probleembuurten, en investeren we in beton of in bewoners? Met:

• Dominic Schrijer, wethouder in Rotterdam

zondag 18 mei
Een Rotterdams klimaat

Kunnen we weer vrij ademen nu Rotterdam meedoet aan het Clinton Climate Initiative? Of staat het water ons aan de lippen? Met:

• Ivo Opstelten, burgemeester van Rotterdam
  • Remi Poppe, Tweede-Kamerlid voor de SP