Zondag 11 maart: ‘Onze wegen en onze longen slibben dicht’

6 maart 2007

Zondag 11 maart: ‘Onze wegen en onze longen slibben dicht’

Houd Rotterdam bereikbaar!

Aanstaande zondag 11 maart, bent u van 15.00 tot 17.00 uur welkom in Jazzcafé Dizzy voor een nieuwe aflevering van politiek café Ivóór. Ivóór is een bruisende debatcafé in het hart van Rotterdam. Eens per maand, op zondagmiddag, wordt in Ivóór gepraat over politiek en cultuur in Rotterdam, Nederland en de wereld. Het onderwerp zondag 11 maart: 'Rotterdam in Vervoering', over alternatieven voor verkeer en vervoer in Rotterdam en de Randstad.

Logo Ivóór

Te gast in Ivóór is Henk van der Maden, voorzitter van de ondernemingsraad van de RET. Met hem en fractievoorzitter van de SP Theo Cornelissen, zullen we het hebben over de RET, de acties van het personeel, de verzelfstandiging van tram, bus en metro in Rotterdam. Hoe moet het verder met het openbaar vervoer in Rotterdam?

Kevin Levie, organisatiesecretaris van de SP in Rotterdam en mede-schrijver van een SP-actieplan voor een bereikbare randstad (PDF), vertelt over de plannen van de SP met het openbaar vervoer. Kevin Levie: "Onze wegen, maar ook onze longen slibben dicht! In Rotterdam liggen 79 van de 400 vieste straten in Nederland. Het enige alternatief voor steeds meer files en steeds minder lucht, is goed, veilig en betaalbaar openbaar vervoer."

Ivóór wordt opgeluisterd door een flitsend optreden van een jazzband en van de Rotterdamse dichter Joz Knoop. Zijn website vindt u hieronder.

Ivóór durft te dromen. Wees erbij!

Zondag 11 maart, 15.00 - 17.00 uur
Jazzcafé Dizzy, 's Gravendijkwal 127
Bereikbaar met tram 4 of de metro (metrostation Dijkzicht)

Ivóór is een initiatief van de SP