Bezoekers museumnacht in de rij voor SoeP
Bezoekers museumnacht in de rij voor SoeP
Een lange rij bezoekers vormde zich bij de expositietent van de SP. Tegenover het Boijmans exposeerde de afdeling de nieuwe SP-huisstijl, die vorig jaar de Nederlandse Designprijs won. Onder het genot van een warme beker soep of koffie kon men even uitrusten, bijkletsen, opwarmen en de expositie bekijken. SP-Kamerlid Hans van Leeuwen, woordvoerder voor kunst en cultuur, was er om vragen van museumnachtbezoekers te beantwoorden.
De SP-huisstijl en -campagne is ontworpen door ontwerpbureau Thonik en won als eerste politieke campagne ooit vorig jaar de Nederlandse Designprijs.
Bovendien riepen de bezoekers van de Museumnacht vorig jaar het affiche van de SP voor de gemeenteraadsverkiezingen met een ruime meerderheid van 32 procent tot het beste affiche uit.
Tomaatsponsjes met een kort bondig kaartje over de verkiezingen vlogen als warme broodjes de expotent uit, hoewel een enkele bezoeker bij het doorlopen verklaarde eigenlijk een vaatwasser te hebben. En in een mum van tijd waren ook de sturen van alle fietsen in de omgeving voorzien van dit design huishoudartikel.
Met de expositietent, verwarming en SoeP wilde de SP bezoekers van de museumnacht een warme plaats aanbieden om even op adem te komen tussen de museumbezoeken door. Wie wilde kreeg informatie over de Provinciale Statenverkiezingen van woensdag 7 maart.
- Zie ook:
- 2007: Statenverkiezingen