SP Rotterdam hijst zich in campagnekleding voor Statenverkiezingen

25 februari 2007

SP Rotterdam hijst zich in campagnekleding voor Statenverkiezingen

U bent ze waarschijnlijk al tegen het lijf gelopen en anders gebeurt dat vast en zeker in de komende weken. De afgetrainde SP’ers van de afdeling Rotterdam hebben zich in partijtenue gestoken om op straat campagne te voeren voor de provinciale statenverkiezingen van 7 maart.

Een SP-buikjeEn die buikjes onder het bekende roodwit verdwijnen al snel als sneeuw voor de zon, want de SP rent van hot naar her om u er van te overtuigen dat u Nu Zeker SP moet stemmen! Op markten, in café's en wijkcentra en zelfs bij u in de buurt: u kunt niet om de SP heen de komende twee weken.

Het loont zeker de moeite om eens even een praatje aan te knopen met de SP’ers wanneer u ze tegenkomt. Geen vraag is namelijk te gek. Sterker nog, een aantal van die campagnemedewerkers onderwierp zich dinsdag nog aan een bepaald niet mals spervuur van vragen in buurthuis Basta in de Rotterdamse Agniesebuurt, tijdens een campagnebijeenkomst voor actieve leden.

Tijdens die bijeenkomst schoot organisatiesecretaris Kevin Levie de ene na de andere vraag op zijn partijgenoten af:
‘Wat doet de provincie? Wat heeft de Eerste Kamer te vertellen? Wat doet de SP als ze meer zetels krijgt? Mijn huis in Crooswijk wordt waarschijnlijk gesloopt. Kunt u dat in de provincie voorkomen? Wat heeft de SP voor plannen met het openbaar vervoer? Mijn hond heeft mijn stempas opgegeten, wat moet ik nu doen?’
Een enkeling zat bij deze waterval aan vragen met de mond vol tanden. Maar de meeste aanwezigen bleken zich grondig te hebben voorbereid en wisten zonder aarzeling te antwoorden.

Wiel Senden

Dat moet Wiel Senden goed hebben gedaan. Hij is de nummer twee op de kandidatenlijst van de SP voor de provinciale statenverkiezingen in Zuid-Holland. Hij liet eerder op de avond al weten dat de SP zich ‘nog nooit zo goed heeft voorbereid als nu’. ‘We kunnen nu laten zien dat die enorme winst bij de landelijke verkiezingen geen incident was, maar dat we ook bij de provinciale statenverkiezingen minstens even groot worden en misschien zelfs wel de tweede partij van Nederland.’

Jelko de Ruijter

Ook helpen in de campagne? Geef je op!