Jan Marijnissen bij ouderinitiatief gemengde school en op campagne in Rotterdam

28 februari 2007

Jan Marijnissen bij ouderinitiatief gemengde school en op campagne in Rotterdam

Jan MarijnissenOp maandag 5 maart bezoekt Jan Marijnissen samen met alle Zuid-Hollandse SP-Kamerleden Rotterdam. Om 12.15 gaat Jan op bezoek op de Arentschool in Jaffa (Rotterdam-Kralingen), waar een ouderinitiatief is gestart om de school gemengder te maken. Vervolgens deelt hij vanaf 14.00 SoeP uit aan de Rotterdammers op het Beursplein bij het WTC en de Koopgoot.

Op de Arentschool gaat Marijnissen samen met Rotterdams SP-raadslid Josine Strörmann en het Schiedamse Kamerlid Ron Abel in gesprek met Henk Kooij, initiatiefnemer van een ouderinitiatief om kinderen naar de nu nog zwarte school te sturen, met schooldirecteur Adriaansen en locatieleider Coenen en met ouders van kinderen die nu op school zitten uit de ouderraad. Het gesprek en een rondleiding door de school duren van 12.15 tot 13.15 uur.

Het initiatief van de ouders is hoopvol, vindt raadslid Strörmann: “Veel scholen in Rotterdam zijn nog geen afspiegeling van de wijk. Als ouders er zelf voor kiezen hun kind naar een school te sturen zodat die gemengder wordt, juichen wij dat toe. Onderzoek van de SP laat zien dat veel ouders hun kind liever een gemengde school laten bezoeken dan een school die zwart of wit is. Dit soort initiatieven zouden we overal in de stad moeten stimuleren.”

SoeP met Jan Marijnissen

Na het werkbezoek voeren SP'ers van 14.00 tot 15.00 met flyers en SoeP campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen op 7 maart. Op het Beursplein, op de hoek met de Koopgoot en de Coolsingel, is de echte SoeP-expres van de SP aanwezig en treden de Amazing Stroopwafels op. Alle Zuid-Hollandse Kamerleden, de Zuid-Hollandse Provinciale lijsttrekker Bart Vermeulen en Jan Marijnissen zijn erbij.