Campagne op alle Rotterdamse markten

26 februari 2007

Campagne op alle Rotterdamse markten

Afgelopen zaterdag werd er door de SP volop geflyerd in Rotterdam, ook op de drie stadsmarkten op de Binnenrotte, het Visserijplein en het Afrikaanderplein. De sponsjes en folders vonden gretig aftrek. Hoewel het weer af en toe niet meehielp, was het een geslaagde dag. Mensen waren vooral benieuwd waar ze nu weer voor moesten stemmen. "De Provinciale Staten... wat zijn dat?" Maar de folderende SP'ers kregen ook veel reacties in de trant van: "Ik heb nu één keer SP gestemd en dat ga ik straks weer doen!"

De komende anderhalve week zijn Rotterdamse SP'ers overal in de stad te vinden om mensen te overtuigen op 7 maart SP te stemmen: op alle markten, bij trein- en metrostations, bij scholen, in de kroeg, bij moskeeën, bij koffiehuizen... Ook meehelpen? Geef je op!

Oane
SP'ers flyeren op de Visserijmarkt in Delfshaven

Dilber
Dilber Seckin, kandidaat-Statenlid, ziet het wel zitten...

De markt op het Afrikaanderplein, altijd druk en gezellig, werd weer bestookt met folders, sponsjes en ballonnen en indien gewenst, met veel informatie en leuke gesprekken. Enige teleurstelling over het niet meeregeren was bij het publiek goed te merken, er kwamen veel vragen en opmerkingen over. Gelukkig konden de marktteams van Charlois en IJsselmonde goed uitleggen wat de reden was om niet in dit kabinet te stappen: liever een rechte rug dan een half akkoord. Aad van Rooijen: “Naast de kritische vragen kwamen er echter ook veel positieve reacties van het publiek. Veel SP-stemmers kiezen straks ook weer SP!”

Het team van de Centrummarkt pakte het anders aan. Naast de enorm aangeklede kraam van de PvdA, met het voltallige ledenbestand om te helpen, stond er bij de bibliotheek gewoon een doos met drie SP-ballonnetjes. Achter de doos stond Lot, gezellig keuvelend en ondertussen druk SPonsjes delend aan het publiek. Op de markt zelf stonden Leo en Sidi, steeds bukkend om alle SPonsjes en folders aan te reiken. Het liep storm, binnen een klein uurtje waren er 500 sponsjes doorheen. En op zijn favoriete stek stond Hoogvliet Gerard. Net als andere vrijwilligers vond hij ook de sfeer van het publiek positief. “Mensen komen zelf om informatie vragen, beter kun je het toch niet hebben!"

Joram
Jong in gesprek met oud