Josine Strörmann (SP) blij met steun voor Dierenkliniek

26 januari 2007

Josine Strörmann (SP) blij met steun voor Dierenkliniek

Dierenwethouder Bolsius stuurde deze week een persbericht dat hij de Dierenkliniek voor minima € 15.000,- gaat geven. De SP is daar blij mee.

Josine Strörmann, raadslid SP Josine Strörmann: 'Een mooi gebaar van dit gemeentebestuur en een prima resultaat van een vragenuurtje in de raad!' Vorige week donderdag stelde Josine namelijke vragen aan wethouder Bolsius over de Dierenkliniek voor minima. Zij vroeg de wethouder waarom er niemand van het gemeentebestuur bij de opening van de Dierenkliniek was geweest, en gaf aan dat dit een voorbeeld was van de geringe belangstelling van dit college voor dierenwelzijn in onze stad. Ook vertelde ze de wethouder over het 'verlanglijstje' van de Dierenkliniek waarop verschillende dure zaken als een röntgenapparaat staan. De wethouder vertelde dat hij niet was geweest omdat hij 'de uitnodiging te laat had gekregen', maar wekte desondanks de indruk dat het hem wel speet. Desgevraagd zei de wethouder dat hij zou kijken wat hij voor de Dierenbescherming in Rotterdam kon doen. Josine Strörmann: 'Gisteren kregen we dus een persbericht van het college dat zij de Dierenkliniek € 15.000,- geven voor het aanschaffen van een röntgenapparaat. Het is mooi als goede dingen eens een keer soepel gaan.'