Een vuurrood 2007 gewenst!

31 december 2006

Een vuurrood 2007 gewenst!

De SP Rotterdam wenst u een vuurrood, menselijker, socialer, gelukkig 2007!

2006. Het jaar dat het kabinet van Balkenende drie keer bijna opstapte, en ook door Nederland werd weggestemd. Het jaar dat de SP in de Tweede Kamer en de Rotterdamse gemeenteraad verdriedubbelde. Het jaar waarin we op de valreep stopten met het uitzetten van mensen die hier al tien jaar wonen.

2006. Oók het jaar waarin nog altijd 430.000 kinderen in Nederland in armoede opgroeiden. Nog steeds worden duizenden betaalbare huizen met sloop bedreigd. Ouderen in verpleeghuizen leven onder erbarmelijke omstandigheden. De oorlog in Irak, het conflict in Palestina en de ongelijke verdeling van welvaart in de wereld zijn gebleven.

2007. Het jaar dat mensen die Rotterdam, Nederland en de wereld een stukje menselijker en socialer willen maken, weer veel te doen hebben. Op 7 maart zijn er weer verkiezingen - voor de provincie - en kunt u opnieuw laten weten welke kant Nederland volgens u op moet. En de SP blijft, binnen en buiten het parlement, hard aan de slag. Doet u met ons mee?

De SP Rotterdam wenst u een vuurrood, menselijker, socialer, gelukkig 2007.

Uitnodiging nieuwjaarsfeest 14 januari

AfficheDe Rotterdamse SP-fractie nodigt u uit om zondag 14 januari in jazzcafé Dizzy een nieuwjaarsborrel te komen drinken, om te proosten op een vuurrood, actief, links, strijdbaar 2007. Kom ook! De toegang is gratis en iedere Rotterdammer is welkom.

Met een interview met SP Tweede-Kamerlid Hans van Leeuwen en SP-fractievoorzitter Theo Cornelissen over het afgelopen jaar, de enorme verkiezingswinst en cultuur in het land en in Rotterdam.
SP-afdelingsvoorzitter Ineke Palm houdt een nieuwjaarstoespraak, De Woorddansers (de officiële stadsdichters van Rotterdam) en Lucid (jonge Rotterdammers met jonge en oude muziek) treden op en iedereen kan meedoen aan de grote Rotterdamse SP-inburgeringsquiz.

Waar: Jazzcafé Dizzy, 's Gravendijkwal 127
Wanneer: zondag 14 januari, 15.00 uur
Meer info: (010) 417 33 59, sp@stadhuis.rotterdam.nl

Het nieuwjaarsfeest is een bijzondere aflevering van politiek café Ivóór, www.politiekcafeivoor.nl.