Buurten in Hoogvliet-Noord

14 december 2006

Buurten in Hoogvliet-Noord

De SP-fractie trok maandag 4 december opnieuw de wijk in. Het was deze keer de beurt aan Hoogvliet-Noord. Leo, Josine en Theo gingen onder andere op bezoek bij Bomenridder en SP-lid Jeanne van de Velden thuis. Aanwezig was ook Leen van den Heuvel, voorzitter van Huurdervereniging Hoogvliet en tevens Bomenridder.

Op bezoek bij SP-lid Jeanne van de Velden met Leen van den Heuvel

Met hen spraken de fractieleden onder andere over de trage herstructurering en het tekort aan sociale woningbouw in Hoogvliet-Noord. Ook weten we dat de kastanjebomen op de Sophiakade in West-Kralingen zijn gered (zie verslag Buurten in de Wijken West-Kralingen dit jaar), vooral door de inzet van Jeanne.

Op het hoofdkantoor van Stichting Welzijn Hoogvliet

Op het hoofdkantoor van Stichting Welzijn Hoogvliet werden we door een grote groep mensen ontvangen, zoals directrice Lia Prins, opbouwwerkers die met het programma ‘Mensen maken de Stad’ bezig zijn, jongerenwerkers, een buurtbewoonster van de Hoogvlietse jongerenraad en de directeur Jan Trommel van Basisschool de Notenkraker (waar Stichting Welzijn Hoogvliet nauw mee samenwerkt). BSO de Notenkraker wil een super brede school worden, een multifunctionele accommodatie voor de hele buurt. Of dat gaat gebeuren is heel onzeker, de beslissing wordt steeds uitgesteld door de deelgemeente.Op het hoofdkantoor van Stichting Welzijn Hoogvliet

Op stap of aan de rol in de wijk Oudeland met de Hoogvlietse SP-ers Gerard van der Voort en Ad van Camerijk. Bij winkelcentrum Willem Tell staan dertien zaken leeg en komt er maar geen beloofde supermarkt. Er staat een grote ruimte leeg waar ooit een megasupermarkt gepland was. Hier is sprake van een verkeerde planning: er is geen aanloop van publiek en een kleine goedkope supermarkt kan deze ruimte niet betalen. Sommigen vinden dat je het winkelcentrum beter kan slopen en woningen moet bouwen op deze locatie. Ter plekke werd ook gesproken met uitbaters van een Turkse snackbar, een bakker en een videotheek.

Op stap in de wijk Oudeland met SP-ers Gerard van der Voort en Ad van Camerijk