14 november 2006

Jan Marijnissen in Barendrecht

Jan Marijnissen was donderdagavond 9 november te gast in Barendrecht. In den Pimpelaer om precies te zijn. Marijnissen was in Barendrecht op uitnodiging van een aantal actieve bewoners. Die hadden zich de uitdaging gesteld Jan naar Barendrecht te krijgen. En dat lukte. Niet ten onrechte, want 130 mensen kwamen kijken.
Jan Marijnissen in Barendrecht

In Barendrecht bestaat momenteel geen afdeling van de SP. Jan Marijnissen was daarom verheugd te horen dat actieve SP'ers wel aan de slag waren om een afdeling van de grond te krijgen. De komende jaren moet dat lukken, omdat er vanuit de landelijke SP flink geinvesteerd wordt in steden en dorpen waar de SP nog geen afdeling heeft.

Marijnissen ging in Barendrecht in op de standpunten van zijn partij. Bovendien beantwoordde hij vragen van bezoekers. De discussie spitste zich toe op onderwerpen als zorg, onderwijs en de sociale zekerheid in Nederland. Marijnissen sprak zich nadrukkelijk uit voor een linkse regering. Hij stelde nadrukkelijk niet blij te zijn met de voorkeur van Wouter Bos voor een regering met de VVD. Bos moet kiezen voor links, in de ogen van de SP-leider.