Buurten in Vreewijk

20 november 2006

Buurten in Vreewijk

De SP-fractie gaat Buurten in de Wijken: tweemaal per maand gaan onze raadsleden op stap in een Rotterdamse buurt. Op 20 november was het de beurt aan Vreewijk. 's Middags kwam ook SP-Kamerlid Krista van Velzen, die de wijk uitriep tot monument. Een fotoverslag van de dag:

Bewoners in de Beukenhorst

Op bezoek bij woningcorporatie Com.Wonen
Op bezoek bij woningcorporatie Com.Wonen, we spraken natuurlijk over de idiote sloopplannen voor Tuindorp-Vreewijk.

Op pad met SP deelraadslid Saskia Osadiaye-van der Kooi
Op pad met SP deelraadslid Saskia Osadiaye-van der Kooi.

Op bezoek bij het Vreewijkse SP-lid Corrie Vulto
Op bezoek bij het Vreewijkse SP-lid Corrie Vulto.

In gesprek met jongerenwerker Lloyd Beaton
In gesprek met jongerenwerker Lloyd Beaton (voorheen de man van M-plex) in wijkcentrum De Brink.

Saskia praat met kinderwerker en SP-lid Lion Bal
Saskia praat met kinderwerker en SP-lid Lion Bal.

Theo Cornelissen, Netty van den Ende van Stichting behoud tuindorp Vreewijk en SP-Kamerlid Krista van Velzen nemen de dag door.

We ontmoetten Franse architectuurstudenten
We ontmoetten Franse architectuurstudenten, ze kwamen speciaal naar Tuindorp-Vreewijk om het architectonisch hoogstandje te bekijken, ze waren dan ook enorm verbaasd toen ze hoorden over de sloopplannen.

Op bezoek bij woningcorporatie Com.Wonen
SP-Kamerlid Krista van Velzen ging die middag op stap door Vreewijk en raakte in gesprek bij de mensen thuis en op straat. Diezelfde avond trapte volkszanger en SP-lid uit Vreewijk Kees Korbijn af met een strijdlied ‘Blijf met je poten van ons tijdens een bijeenkomst met bewoners van Vreewijk in de Beukenhorst. Later die avond verklaarde Krista Tuindorp-Vreewijk tot monument met een plaquette op een hoekhuis aan het Weipad in Vreewijk

Krista van Velzen: afblijven van Vreewijk! (20-11-2006)