SP wil formulierenbrigades naar Amsterdams voorbeeld

30 oktober 2006

SP wil formulierenbrigades naar Amsterdams voorbeeld

Josine Strörmann De Rotterdamse SP is buitengewoon ontevreden over de plannen van het college voor het opnieuw oprichten van de formulierenbrigade. Deze formulierenbrigade is nog niet zo lang geleden in Rotterdam wegbezuinigd. De plannen van het college zijn volgens de SP volstrekt onvoldoende.

De SP wil een formulierenbrigade naar Amsterdams voorbeeld. In Amsterdam werken 120 mensen bij de brigade en wordt de brigade bovendien gebruikt voor de reïntegratie van mensen zonder baan. Die groep wordt binnen de formulierenbrigade opgeleid en doet er ervaring op. Raadslid Josine Strörmann: ‘Daar moeten we een voorbeeld aan nemen. Wat het Rotterdamse college wil is een slap aftreksel van wat er in Rotterdam nodig is. Rotterdammers in een kwetsbare positie moeten goed en stadsbreed ondersteund worden zodat ze krijgen waar ze recht op hebben en kunnen ontsnappen aan de armoede. Toch stelt het college uitdrukkelijk geen brigades naar Amsterdams voorbeeld nodig te vinden. Die zijn in onze ogen wel nodig.’

Strörmann dient tijdens de begrotingsbehandeling een motie in waarin het college wordt opgedragen een goede, stadsbrede formulierenbrigade op te richten, en juist wel een voorbeeld te nemen aan de Amsterdamse brigade. Dat betekent onder andere dat de SP wil dat de nieuw in te stellen formulierenbrigade gebruikt kan worden voor reïntegratie van werklozen. De bestaande ouderenteams in Rotterdam moeten onderdeel worden van de nieuwe brigades. De motie vindt u als bijlage bij dit persbericht.

Motie opnieuw invoeren formulierenbrigade