SP-jongeren organiseren iftar over Palestina

18 oktober 2006

SP-jongeren organiseren iftar over Palestina

ROOD, jong in de SP, organiseert op vrijdagavond 20 oktober een iftar (Tijdens de ramadan de feestelijke eerste maaltijd nadat de zon is onder gegaan.) met als thema 'Kansen voor jongeren in Palestina'. Iedereen is welkom om mee te praten en mee te eten. Sprekers leiden een discussie in over jongeren in Palestina. Vervolgens wordt de film Arna's Children vertoond.

De avond vindt plaats bij Kunststichting Sahne, Kromme Ellenboog 35, Rotterdam en duurt van 18.00 tot 22.00.

Loes de Kleijn van ROOD, die zelf deze zomer vrijwilligerswerk deed in Palestina: ‘Na de oorlog in Libanon deze zomer is de aandacht voor de situatie in het Midden-Oosten weer verdwenen. Maar de bezetting van Palestina gaat nog steeds door. Jongeren in het gebied verkeren in een uitzichtloze situatie. Wij willen daarover met zoveel mogelijk andere jongen praten en samen bekijken wat we in Rotterdam kunnen doen.’

De SP in Rotterdam is al langer bezig met de situatie in Israël en Palestina. Zo werden deze zomer acties tegen de oorlog ondersteund, loopt de kaartenactie 'Rotterdam voor Gaza' en wil de SP dat Gaza-stad een zusterstad wordt van Rotterdam.

Meer informatie:
Loes de Kleijn, siepieloes@hotmail.com