Feest van de Campagne: de verkiezingscampagne is begonnen!

15 oktober 2006

Feest van de Campagne: de verkiezingscampagne is begonnen!

De verkiezingscampagne is begonnen! Zaterdagmiddag 14 oktober trapten Rotterdamse SP'ers de campagne feestelijk af in het Doelencafé.

Toffe Haan

Toffe Haan trapte af, met 'Wat zullen we drinken, zeven dagen lang' en een bewerking van het SP-lijflied 'Een mens is meer'.
Vervolgens interviewde presentator Liesbeth Hoogenboom campagneleider Kevin Levie over de plannen voor de komende maand. Kevin lanceerde onder andere de posteractie 'I want your HotSPot!' en riep iedereen op mee te helpen in de campagne. Aanstaande woensdag worden op een campagne-bijeenkomst in het Nivon de plannen verder uitgewerkt. Ook online kan men bekijken wat er te doen is en zich opgeven.

Kevin Levie en Liesbeth Hoogenboom
Krista van Velzen

Daarna was het woord aan SP-Kamerlid Krista van Velzen. Krista benadrukte het belang van Rotterdam bij de komende verkiezingen: "Net als jullie bij de gemeenteraadsverkiezingen hebben gewonnen, gaan we nu in Rotterdam weer winnen. Met een sterke SP in de Kamer kunnen we heel veel doen voor bijvoorbeeld de 120.000 Rotterdammers die rond of onder het sociaal minimum moeten rondkomen. Stem strategisch op 22 november: stem op de SP!"

Column van Edwin de Voigt Edwin de Voigt, fractiemedewerker en opstandkomediant, las een column voor over de lijsttrekkers.
Tot slot werden Krista van Velzen en Rotterdams fractievoorzitter Theo Cornelissen - óók op de Kamerlijst, op plaats 26 - geïnterviewd.

Theo: "Bij het Buurten in de Wijken komen we heel veel mensen tegen die graag iets willen in hun wijk, maar door de Coolsingel en door Den Haag worden tegengewerkt. In het SP-programma staan terecht de mensen centraal: zeggenschap en voorzieningen moeten terug naar de wijken. Een sterke SP in de Kamer is daarom voor Rotterdam heel erg goed."

Theo