Buurten in de Wijken: Kralingen-West

20 oktober 2006

Buurten in de Wijken: Kralingen-West

Op hun steeds doorgaande rondreis langs de Rotterdamse wijken deden de SP-raadsleden dit keer Kralingen-West aan. Een fotoverslag.

skatebaan gashouderpark

De verdwenen Skatebaan in het Gashouderpark. De skatebaan werd nog met inzet van ex SP-raadslid Marijke Folmer verwezenlijkt.

Jolanda Folmer

Theo in gesprek met SP-lid Jolanda Folmer uit Kralingen-West, zus van Marijke.

Josine en Dominique Strörmann

Josine Strörmann, SP, in gesprek met Dominique Strörmann, WBR, ja ook weer zussen, over de plannen van het WBR voor Kralingen-West

De Lampion

In buurthuis De Lampion een gesprek met bewoners over de ‘zieke’ kastanjes aan de Sophiakade. Bomenridder Jeanne van der Velden zit er al boven op.Ook heerst er onrust over de toekomst van de Ommoordsestraat, wordt er gesloopt en hoe? WBR houdt enquêtes onder een selectief publiek, waarbij mensen selectief worden uitgenodigd naar een informatiebijeenkomst van het WBR te komen over onder andere de Ommoordsestraat.

Berkelplein

Op het Berkelplein, treffen we bij toeval Arie Koster, hij enquêteert voor het WBR en bevestigde dat er woensdag een bijeenkomst zal zijn voor bewoners in de Arentsschool. Bewoners zijn bang voor Nieuw-Crooswijkse praktijken.

Theo Guevarra

Theo Guevarra bij mooie muurschilderingen in de Berkelstraat.

Buurtbewoners
buurtbewoners Sophiakade

Bewoners van de Sophiakade praten over de kastanjebomen, het WBR en de buurt.

fotograaf
AD/Rotterdams Dagblad fotograaf maakt plaatjes meneer Leway en de kastanjes op de kade, we zitten op het nieuws, voor het nieuws i.p.v. achter het nieuws.

Oostelijk zwembad

Het monumentale Oostelijk zwembad, volgend jaar bestaat het 75 jaar. Een mooi jubileum om aandacht en financiële steun te vragen voor het zwembad. Er is veel achterstallig onderhoud. We spraken hier ook af met SP-lid Stef Beek.

Fractiebezoek

De fractie samen met Stef en op bezoek bij SP-lid Gerda Geertens, over de problematiek op de Ringersplaats. WBR ziet het liefst het hele Ringersblok verdwijnen. Dat gaat niet gebeuren. Er zijn drie woningen die al meer dan een jaar leegstaan, een kraakactie is mogelijk!

Vroenden zwembad

Ten slot gingen we nog even langs de vrienden van het oostelijk zwembad.

En van 19.30 tot 21.00 op Buurt Avonduur met alle SP-raadsleden, het SP-lid uit de straat Manon van de Berg, SP-bestuurslid Oane Sikkema en Edwin. Deze avond was de Palestinastraat aan de beurt, het ging vooral over vage sloop- en/of renovatieplannen, achterstallig onderhoud van de woningen en leegstand in de straat.