Themabijeenkomst Wonen en Herstructurering met verzoek bezoek aan Nieuw Crooswijk

31 mei 2006

In het kader van het inwerkprogramma voor de nieuwe gemeenteraad vindt er aanstaande donderdagochtend 1 juni een themabijeenkomst plaats over Wonen en Herstructurering. De raadsleden zullen tijdens die bijeenkomst onder meer het Aagje-Betjeplein, Wallisblok en de Herkingenbuurt bezoeken.

Het meest bekende, omstreden en volgens sommigen berucht herstructeringsplan in Rotterdam, het Masterplan Nieuw Crooswijk, ontbreekt in het programma. Raadslid Leo de Kleijn (SP) is het daar niet mee eens. Zeker gezien de actualiteit - de uitspraak van de rechter op 24 mei heeft opnieuw tot beroering en teleurstelling geleid bij de bewoners van Nieuw Crooswijk.

Leo de Kleijn in een open brief aan de raadsfracties: "Als de thema bijeenkomst van komende donderdag enkel een goed nieuws show wordt, dan lijkt me dat niet alleen erg wrang voor bewoners die direct te maken hebben met de minder prettige kanten van de herstructurering, maar het zou ook de (nieuwe) raadsleden een vertekend beeld geven van de effecten van dit beleid.

Mijn voorstel aan jullie is dan ook om aan de bijeenkomst nog een uurtje vast te plakken voor een bezoek aan Nieuw Crooswijk. Wellicht kunnen we de bus een uurtje langer huren en na het bezoek aan Pendrecht een stop maken op het Paradijsplein. Ik ben bereid een afspraak te organiseren waarin leden van de FBNC hun visie op het Masterplan Nieuw Crooswijk en de stand van zaken op dit moment zullen toelichten.

Meer info: Leo de Kleijn
06 20090622