SP wil hoorzitting over assessments I/D’ers

11 mei 2006

SP wil hoorzitting over assessments I/D’ers

Vandaag verzoekt de Rotterdamse SP de gemeenteraad een hoorzitting te organiseren over de stand van zaken nu vrijwel alle assessments van I/D’ers in onze stad zijn afgerond.

Dit naar aanleiding van vele klachten en verhalen over de assessments in het kader van het terugbrengen van het aantal Instroom/Doorstroombanen, en natuurlijk na lezing van het zwartboek dat ondernemingsraden van een aantal I/D werkgevers hebben uitgebracht. De bedoeling is dat de nieuwe commissie Sociale Zaken dadelijk uitgebreid gaat spreken met I/D’ers maar uitdrukkelijk ook met werkgevers van deze mensen. Er is, ook na de assessments, namelijk nog zeer veel onduidelijkheid over het lot van de I/D’ers, zowel aan werknemers- als aan werkgeverszijde.

De SP gaat intussen aan de slag en gaat in gesprek met de werkgevers, de vakbonden en de I/D’ers zelf. Hierna zal de SP komen met een eigen plan voor de I/D banen in Rotterdam. Met de huidige plannen verliezen veel organisaties, van speeltuinen en scholen tot dierenambulances, waardevolle en ervaren werknemers.

Meer info bij Josine Strörmann
(06) 11 32 71 20