Migrantenwerkgroep maakt nieuwe plannen

24 april 2006

Migrantenwerkgroep maakt nieuwe plannen

Wat zijn de problemen waar we ons mee moeten bezighouden? Hoe ging het benaderen van migranten in de verkiezingscampagne? Hoe bereiken we meer allochtone Rotterdammers en betrekken we ze bij de SP? Over die vragen ging het zondag op het SP-kantoor aan de Vijverhofstraat, waar de migrantenwerkgroep van de SP Rotterdam bij elkaar was om nieuwe plannen te maken.

De afgelopen tijd zijn de eerste stappen gezet, nu is het zaak dat verder uit te bouwen. Veel mensen wilden graag aan de slag op het gebied van armoede, werkgelegenheid en onderwijs: zaken waar iedereen in Rotterdam mee te maken heeft. Maar het ging ook over discriminatie op de arbeidsmarkt en over de islam. En na een serieuze discussie was er tijd om met elkaar te praten, te eten en te drinken.

De migrantenwerkgroep komt vrijdag 28 april versterkt bij elkaar om wat er besproken is verder in plannen uit te werken. Meedenken en -helpen? Neem contact op met Ineke Palm, 06-51 11 10 73, ipalm@sp.nl.