Tweeminutendebat over kinderen in uitzetcentrum Zestienhoven

30 maart 2006

Tweeminutendebat over kinderen in uitzetcentrum Zestienhoven

De Rotterdamse SP wil dat gemeenteraad zich uitspreekt tegen het gevangenzetten van kinderen in detentiecentrum Zestienhoven.

De SP-fractie heeft gevraagd om een tweeminutendebat te houden in de raadsvergadering van 13 april 2006. Het debat zal gaan over de onwenselijkheid van het gevangenzetten van kinderen, al dan niet met hun ouders, op Rotterdams grondgebied in het UZC Zestienhoven. De fractie zal daarover een motie indienen.

Het gevangenzetten van kinderen in het kader van het uitzetbeleid is momenteel een zeer actueel onderwerp. Vele organisaties als de Raad van Europa, Defence for Children, Amnesty en Unicef Nederland spreken schande van deze uitwas van het Nederlandse vreemdelingenbeleid. De SP-fractie hoopt dan ook van harte dat de gemeenteraad van Rotterdam zich in haar eerste raadsvergadering unaniem uitspreekt tegen het opsluiten van kinderen in het detentiecentrum Zestienhoven.

ADRD: 'SP: geen kinderen in cel'
GeenKindInDeCel.nl