SP op de koffie bij informateur Boekhoud

16 maart 2006

SP op de koffie bij informateur Boekhoud

De verkiezingen zijn geweest: nu moet er een nieuw college gevormd worden. De SP doet mee aan de onderhandelingen, en is bereid om mee te doen aan een beter Rotterdams bestuur. Maar we schuiven niet zomaar aan: als wij meedoen aan een college, dan moet het echt een andere kant op in Rotterdam.

Het lijkt nog niet zo makkelijk om een college te vormen in Rotterdam. De twee grootste partijen - Leefbaar Rotterdam en de PvdA - willen niet samen besturen. Dat betekent dat de kleinere partijen - SP, GroenLinks, CDA of VVD - nodig zijn voor een meerderheid.

"TheoInformateur Piet Boekhoud ontving afgelopen week vrijwel alle partijen in het Parkhotel. Ook de SP is op bezoek geweest.
Fractievoorzitter Theo Cornelissen: "Het was een erg informerend gesprek. Wat ons betreft is de PvdA aan zet. Dat is immers de grootste partij geworden. Wij willen natuurlijk graag praten over een links college, dat echt een stevige aanpak neerzet om de sociale problemen van de Rotterdammers op te lossen."