Bezoekers Museumnacht: SP-affiche het beste

19 maart 2006

Bezoekers Museumnacht: SP-affiche het beste

Tijdens de vijfde Rotterdamse Museumnacht op zaterdag 4 maart hebben 512 bezoekers hun stem uitgebracht voor het meest opzienbarende verkiezingsaffiche uit Rotterdam voor de gemeenteraadsverkiezingen. Het affiche van de SP kwam overtuigend als beste en meest opzienbarende uit de bus: het kreeg 32 procent van de stemmen.

"HetEr is niet gekeken naar sociaal wenselijk partijprogramma of charismatische politicus. Puur het visuele aspect van het affiche als medium staat voorop. De Kunsthal hing 14 affiches van de 18 partijen naast elkaar (4 partijen hebben niet deelgenomen). Het was aan de bezoeker het affiche naar zijn/haar voorkeur te kiezen en een stem uit te brengen.

In totaal hebben 512 van de ruim 7000 bezoekers een anonieme stem uitgebracht. Het affiche van de SP kreeg 32 % van de stemmen. Als tweede kwam de Vrijpartij uit de bus met 18 % en als derde het affiche van de PvdA met 16 %. Het affiche van het CDA was het minst populair en eindigde op de laatste plaats met 0 % van de stemmen.

Lees het bericht op Kunsthal.nl