SP: in stappen naar een gratis openbaar vervoer!

25 februari 2006

SP: in stappen naar een gratis openbaar vervoer!

Zaterdag presenteert SP-kandidaat Leo de Kleijn de notitie Goed, veilig en gratis!, waarin hij pleit voor het stapsgewijs gratis maken van het openbaar vervoer in Rotterdam en het uitbreiden van de dienstregeling van trams, bussen en metro's. Met een busje herstellen SP-leden in Noord de verdwenen tramlijn 3 in ere om het plan kracht bij te zetten.

""De Kleijn: "Gratis openbaar vervoer is om verschillende redenen beter: beter voor het verkeer, beter voor de mensen in de stad en beter voor het milieu. Maar is het ook betaalbaar? Dat is een kwestie van keuzes maken. De invoering van gratis openbaar vervoer in Rotterdam zal ongeveer 150 euro per inwoner per jaar extra kosten. Gratis reizen voor iedereen voor 12,50 euro per maand!"

SP-leden verzamelen zaterdag om 12.00 op het afdelingskantoor van de SP aan de Teilingerstraat 21-A. Met een SP-bus rijden ze de dienstregeling van de verdwenen tram 3 vanaf de Schiekade tot Diergaarde Blijdorp. Iedereen is welkom voor een gratis ritje. Sinds tram 3 verdwenen is, is er - tot Randstadrail klaar is - nauwelijks openbaar vervoer meer in Blijdorp.

Goed, veilig en gratis! - In stappen naar een gratis openbaar vervoer in Rotterdam (PDF)