Kort verslag buurten in Noord

18 juni 2004

Kort verslag buurten in Noord

’s Ochtends gingen we op bezoek bij twee volkstuinverenigingen, eerst bij Streven naar Verbetering en daarna bij Tot Nut en Genoegen. Bij allebei de verenigingen hebben we met (leden van het) bestuur hetzelfde probleem besproken, namelijk de enorme huurverhogingen vanuit de deelgemeente Noord. We hebben afgesproken dat we via een motie bij de behandeling van de Voorjaarsnota proberen wat aan dit probleem te doen.

Hierna gingen we naar buurthuis de Propeller om te spreken met een aantal medewerkers van Stichting Welzijn Noord en met de Buurtmoeders. Hun banen staan op de tocht en gezien de prima resultaten die de Buurtmoeders inmiddels bereiken zou dat erg jammer zijn. Ook bezochten we met hetzelfde gezelschap nog de Waerschut, waarvanuit het Ouderenwerk in de buurt plaatsvindt. Ontzettend veel vrijwilligers houden hier dagelijks een groot aantal ouderen uit de buurt aan de slag.

Later op de dag werden we verwacht bij Bewonersorganisatie Blijdorp. Blijdorp is een zeer fijne wijk om te wonen, alleen is er door de bouw van het Randstadrailstation erg veel verkeersoverlast. Ook voert men nog steeds actie voor het behoud van het OV in Blijdorp.

Als laatste kregen we een rondleiding door het prachtige theater ’t Kapelletje. Ook spraken we hier uitgebreid met de lokatiemanager en met de voorzitster van de belangrijkste huurder van ’t Kapelletje, de Rotterdamse Vereniging van Amateurs (toneel). Wederom staat de toekomst van dit leuke theater op het spel, en ook hier hebben wij beloofd via het Stadhuis te proberen dit theater te behouden

Meer informatie: Theo Cornelissen (06-) 20 43 01 96, E-mail

Terug naar Gemeenteraad of Buurten in de Wijken