4 oktober 2004

Tomaat Persbericht Tomaat

Rotterdam, 04 oktober 2004

De Dierenwelzijnsnota viert haar eerste verjaardag.

Vorig jaar op 4 oktober presenteerden wij bij het dierenopvangcentrum de Dierenwelzijnsnota aan de toenmalige wethouder.
De Dierenwelzijnsnota viert nu dus haar eerste verjaardag. Hoog tijd dat ze serieus genomen gaat worden vinden wij. Van de aanvankelijk snelle start onder voormalig wethouder De Faria bleef weinig over na de verschillende wisselingen van de wacht (eerst wethouder Van Sluis, inmiddels van den Anker). Daarbij raken wij meteen aan één van belangrijkste punten van onze nota: er is momenteel gewoon geen enkele wethouder die verantwoordelijk is (en dus niemand die zich geroepen voelt) voor het welzijn van onze dieren. Daarin moet verandering komen en voor het gemak kiezen wij er voor het onderwerp onder te brengen bij de wethouder van Buitenruimte, Lucas Bolsius.Vandaag is het Dierendag. Wij presenteren dan onze voorstellen, die zijn bijgewerkt aan de hand van de vele klankbordgroepen met Rotterdamse organisaties voor de dieren. Manuel Kneepkens van de Stadspartij overhandigt het initiatiefvoorstel aan fractievoorzitter Theo Cornelissen van de SP en Theo overhandigt het voorstel weer aan Manuel. Aansluitend vindt een persconferentie plaats. Tijd 12 uur, plaats Stadhuis, kamer 8

Bijlage: het bewuste initiatiefvoorstel in Word