Bezoek aan Bloemhof en Hillesluis

12 januari 2004

Bezoek aan Bloemhof en Hillesluis

Vrijdag 9 januari 2004 ging de fractie op bezoek in de deelgemeente Feijenoord. In eerste instantie zijn we naar de Bewonersorganisatie Bloemhof getogen maar de voorzitter van deze club kwam niet opdagen. Wel hebben we uitvoerig gesproken met een mevrouw van de Werkgroep Strevelsweg over de scooteroverlast in haar straat.

Vervolgens gingen we naar Wijkgebouw Kamelia, aan de Putsebocht in Bloemhof. Daar hebben we met twee opbouwwerkers gesproken. Het gesprek ging over hun contacten met de Bewonersorganisatie Bloemhof en de deelgemeente. Ook hebben we het gehad over hoe moeilijk het is om bewoners te laten participeren, om mensen uit de buurt echt enthousiast te krijgen om zelf aan de slag te gaan.

Het was tijd geworden voor een wandeling door Bloemhof. We zijn uitstekend door de wijk rondgeleid door een jongerenwerker uit Bloemhof. We hebben wel zo'n beetje alles in de wijk gezien, mooie speeltuinen maar ook echte 'hotspots'.

Als laatste waren we uitgenodigd bij de Bewonersorganisatie Hillesluis, bij de voorzitter. Ook spraken we daar met een medebestuurslid, dat enthousiast vertelde over zijn stichting Trefpunt Feijenoord. Deze stichting doet erg veel goeds voor jongeren. Bewonersorganisatie Hillesluis timmert prima aan de weg en richt zich op ouderen, vrouwen, mannen en jongeren. Ze geven ook een eigen wijkkrant uit, en er is een natuurpad gemaakt door de hele wijk heen. Problemen zijn er genoeg in deze wijk maar deze club mensen maakte toch een positieve indruk.

Meer informatie: Theo Cornelissen (06-) 20 43 01 96, E-mail

Terug naar Gemeenteraad of Buurten in de Wijken