Amendement zonemaximering Vervoer op Maat

11 december 2003

Amendement zonemaximering Vervoer op Maat

De gemeenteraad van Rotterdam in vergadering bijeen op 11 december 2003 ter bespreking van de het voorstel tot wijziging van de voorzieningen voor gehandicapten 2001,

Besluit:

Ontwerpbesluit A als volgt te wijzigen:

• A, 1b vervalt

Ontwerpbesluit B als volgt te wijzigen:

• Artikel 1, C 2 vervalt
  • In artikel 1, D de zin 'De gehandicapte die geïndiceerd is voor een vervoersvoorziening kan over maximaal 500 zones per kalenderjaar gebruik maken van Vervoer op Maat' vervangen door: De gehandicapte die geïndiceerd is voor een vervoersvoorziening kan onbeperkt gebruik maken van Vervoer op Maat.

Toelichting:
De invoering van een zonemaximering tot 500 reiszones in vervoer op maat leidt tot een ongelijke behandeling van mensen met en mensen zonder handicap of chronisch ziekte.
Het vragen van de normale ritprijs voor 500+ zones leidt tot een onaanvaardbare drempel voor mensen met een handicap of chronisch ziekte die meer dan 500 zones per jaar reizen;

Theo Cornelissen, fractievoorzitter SP gemeenteraad van Rotterdam,
tel. (010-) 466 80 92 of (06-) 20 43 01 96