Amendement Roze Strippenkaart VoM-cliënten van 65 jaar en ouder

11 december 2003

Amendement Roze Strippenkaart VoM-cliënten van 65 jaar en ouder

De gemeenteraad van Rotterdam in vergadering bijeen op 11 december 2003 ter bespreking van de het voorstel tot wijziging van de voorzieningen voor gehandicapten 2001,

besluit:

Ontwerpbesluit A als volgt te wijzigen:

• Toevoegen aan A, 1c achter het woord strippenkaart: voor gebruikers jonger
    dan 65 jaar

Ontwerpbesluit B als volgt te wijzigen:

• Toevoegen aan artikel 1, C, 4 achter het woord strippenkaart: en voor gebruikers van 65 jaar en ouder een roze strippenkaart

• Toevoegen aan artikel 1, D achter het woord strippenkaart: en voor gebruikers van 65 jaar en ouder op basis van een roze strippenkaart

Toelichting:
De invoering van een blauwe strippenkaart voor VoM-cliënten van 65 jaar en ouder leidt tot een ongelijke behandeling van ouderen zonder en ouderen met een handicap of chronische ziekte. Het is evenmin rechtvaardig een extra bijdrage voor de extra service van vervoer op maat te vragen omdat het om een noodzakelijke voorziening gaat die het voor VoM-cliënten mogelijk maakt om zo normaal mogelijk maatschappelijk te kunnen functioneren. De tariefverhoging zou bovendien kunnen leiden tot verminderde toegankelijkheid van vervoer op maat voor deze groep VoM-cliënten.

Theo Cornelissen, fractievoorzitter SP gemeenteraad van Rotterdam,
tel. (010-) 466 80 92 of (06-) 20 43 01 96