Principeakkoord over nieuwe coalitie in Feijenoord

4 september 2003

Principeakkoord over nieuwe coalitie in Feijenoord

PvdA en GroenLinks hebben een inhoudelijk principeakkoord bereikt met de SP over een nieuwe coalitie in de deelgemeente Feijenoord.
PvdA, GroenLinks en SP hebben er alle vertrouwen in dat de bestuurlijke onderhandelingen snel zullen worden afgerond, zodat het bestuur van de deelgemeente met het aantreden van een SP bestuurder weer op volle sterkte zal zijn. In de tussentijd geeft de SP haar vertrouwen aan de zittende coalitiepartners. Hiermee verliest het Dagelijks Bestuur zijn demissionaire status.

Tijdens de onderhandelingen zijn de onderwerpen participatie, wonen, maatschappelijke dienstverlening en jeugd, uitvoerig besproken. Overeenstemming is bereikt over het feit dat binnen de deelgemeente Feijenoord bestuurlijke vernieuwing prioriteit zal krijgen. De partijen zijn zeer tevreden over het bereikte principeakkoord.

Deze week wordt de laatste hand gelegd aan het principeakkoord waarna het begin volgende week openbaar zal worden gemaakt. Dan zullen de leden van de 3 partijen zich uitspreken.

Voor info:
Quintijn Rijsdijk
Fractievoorzitter SP (010-) 4 19 37 57
Marco van Lent
Fractievoorzitter PvdA (06-) 2 84 08 196
Marit van der Riet
Fractievoorzitter GroenLinks (010-) 4 84 88 35

Zie ook: Val coalitie Feijenoord
Principe-akkoord coalitie Feijenoord (RTV Rijnmond)